Jag är med bredband

Har nu kommit tillbaka till Kiev. Denna gång har jag med mig lite varmare kläder och min egen dator. Så nu har jag en dator jag kan sysselsätta mig med 🙂 . Bredbandet i lägenheten fungerar (yippieee).

Om ni ska till Ukraina så kom ihåg att INTE lägga några värdesaker i bagaget. Här i Kiev är det mer regel än undantag att dom går igenom bagaget efter värdesaker. Dom försöker inte ens att dölja det. Idag såg jag att dom varit och kollat i min väska igen. Men jag har alldrig blivit av med något då jag inte har något av värde i väskan, utan tar detta i handbagaget.

När jag var hemma fick jag en mugg av mina förträffliga och trevliga medarbetare så jag inte skulle glömma bort dom när jag var här. Mycket sött faktiskt, se bilden på muggen…..vilka tjejer…..;-) UPPSKATTAS.

5 Responses to Jag är med bredband

  1. Robban skriver:

    Vilka otroligt snygga brudar som var på muggen! Var kan man få tag på dem?
    Robban

  2. Stefan skriver:

    Sorry Robban..
    Dom är MINA 😉

  3. […] jag tidigare berättat så har personalen här på Kievs flygplats satt i system att gå igenom bagaget efter värdesaker. […]

  4. Joppe skriver:

    Aldrig hört talas om att personlen skulle gå igenom saker.
    Är du säker att du inte misstagit dig?

  5. Stefan skriver:

    Nej Joppe, inga misstag här inte. Varje (förutom sista) gång jag reser från eller till Kiev så har dom gått igenom bagaget. Dom döljer det inte heller. Öppna dragkedjor, genomrotat etc. Många kollegor har fått låsen uppbrytna (jag låser alldrig). Många som reser packeterar in sitt bagage i gladpack (finns att köpa tjänsten på Kievs flygplats och även på Arlanda).
    Så detta är väl känt. Det är klart om man kommer 15 minuter innan flyget går så lär dom inte hinna men jag som gillar att vara ute i tid…
    När jag åkte hit sist så fick Arlanda packetera in bagaget i gladpack (50kr). Jag har alldrig blivit av med något för det finns inget av värde 😉 Det av värde har jag i handbagaget.

Lämna en kommentar