Inget nytt under solen

10 september, 2008

Hej

Här har det inte hänt så mycket på lägenhetsfronten. Pga sjukdommar etc så har det inte blivit så mycket tittande denna vecka, hoppas dock på att det blir av i em. Vill gärna ha någonstans att ”rota” in mig i. Att leva i en kappsäck är inte så kul.

Har fortfarande problem med affärer. Gick och handlade igår och det är svårt. Tänkte jag skulle köpa korv till pålägg, det finns 100-tals olika varianter vilken ska man då välja. Jag tog en på chans – har inte smakat än.

Annars har dom en bra grej i affärerna här. I frysdisken kan man köpta ganska mycket på lösvikt. Så vill man ha lite wokgrönsaker så finns det på lösvikt – tycker jag var en bra grej. Förra gången jag var i affären såg jag att dom hade taccotillbehör – det måste jag testa tänkte jag. Till tacco behövs köttfärs. Ser INTE likadant som i hemma. Vågade inte köpa men va fan, nästa gång ska jag testa och köpa det lokala köttfärsen och sen får vi se hur det smakar.

Nä det här går inte, måste jobba.

Hej då