Dä ä mycke nu

Som vi säger i Norrland, dä ä mycke nu (eller hur mor och far?). Det har blivit lite tomt med blogginlägg denna vecka. Å jag som har så  mycket att skriva om, ytterligare lägenhetsvideor, alla mina manliga vänners kommenterare om Ukrainska kvinnor (det kommer inlägg om detta också – jag lovar) etc etc.

Denna vecka har det dock varit många besök från Sverige (bl.a är Kungen och Drottningen samt halva regeringen här, om ni missat det). När Kungen och jag skulle ta en öl…….skämt å sido, det är många Svenskar här så därför har det blivit restaurang nästan varje kväll. Har denna vecka ätit väldigt gott utan att det för den delen blivt överdådigt. Har nu precis kommit hem efter att varit på en Italiensk restaurang med goda arbetskamrater från Sverige, tack ska ni ha.

Så nu måste jag ta och vila. Det har börjat komma igång riktigt ordenligt på jobbet – vilket är kul.

Jag återkommer med lite mer historier och bilder som jag nu tagit under tiden. Hoppas bara jag har tid..:-). För imorgon är det fredagsrestaurangen som gäller och på lördag ska jag och en kollega ut och rida ?????? eller rättare sagt han ska ut och rida, jag håller mig utanför staketet och tittar på. På lördagskvällen ska jag på välgörenhetsmiddag !!!!. Det är så att Frälsningsarmén fyller 15 år här i Ukraina. Han som är major eller general (eller vad det nu kan heta) är svensk så vi ska gynna dom på lördag. Blir faktiskt kul. för de flesta svenskar som bor och jobbar här i Kiev kommer att vara där.

Lämna en kommentar