Riga nästa och vilka är ni?

Som jag tidigare sagt så kommer jag att flytta till Riga efter semestern. Om det blir en fortsättning av bloggen är inte beslutat ännu.

Däremot har denna blogg haft 8000 träffar och det vore kul att veta VILKA som löpande läser denna blogg. Kan ni inte bara göra en kommentar (ni behöver inte tala om vilka ni är)  och t.ex säga vilken stad ni är ifrån och gärna kommentera varför ni läser bloggen.

Det är kul för mig att se vilka ni är….

18 Responses to Riga nästa och vilka är ni?

  1. Bosse skriver:

    Men hallå!
    Du ska väl inte sluta med bloggen bara för att du flyttar till ny stad/land? Hur ska jag/vi då få veta vad som händer dig?
    Skärpning. 😉

    Boose
    Stockholm

  2. Micke skriver:

    Hallå Stefan!

    Vore kul att kunna fortsätta ta del av dina öden och äventyr, håll mig uppdaterad om vad som händer med bloggen! Förstår att Arbetsgivaren flyttar sina vassaste kompetenser till Baltikum….

    Micke, Vallentuna

  3. Biggles B. skriver:

    Hej Stefan,

    klart du skall fortsätta med bloggen. Läser med stort nöje varje vecka om dina äventyr.

    Jag antar att vi ses någonstans i södra norrland i höst eller hur …

  4. Mattias Thuresson skriver:

    Hej Stefan.
    Jag hittade nyss din blog men det är alltid roligt att se hur sundsvallsbor i försingringen sköter sig.

    Jag har äntligen flugit in mig på Cessnan vi hälsade på i Varberg förra sommaren.

    Ha det bra i Riga!

    /Mattias

  5. svenskryssen skriver:

    Привет

    Jag är en snubbe som är från Sundsvall som tycker det varit kul att följa din blogg eftersom jag själv har varit i Ukraina ett par gånger, men dock bara i Odessa. Du verkar precis som mig ha fått en ganska positiv bild av landet, man har ju som svensk annars en ganska trist bild av landet, att allt är grått å trist osv, iaf hade jag det innan jag åkte dit. Hoppas iaf att du fortsätter med bloggen å lycka till i Riga.

    Hade bra

  6. Yvonne skriver:

    Hejsan Stefan,
    klar du måste fortsätta med din blogg. Jättespännande att ta del av ditt nya liv.
    Ha de’

  7. maria skriver:

    Tjena Stefan, vill gärna läsa vidare om äventyren i Riga.
    Tjingeling,
    Maria

  8. Christian skriver:

    Hej!
    Kollega som läser din blogg. Vore kul om du fortsätter!

  9. L8 skriver:

    Nära nog hopplöst att hålla koll på NÄR du kommer hem men på detta viset kan jag ialla fall se hur du har det! Klart du måste fortsätta skriva. Löftet om en kväll med livets vatten som tema kvarstår: bara hör av dig när du är hemma.
    Kram
    L8

  10. Freedomtravel skriver:

    Hej! Har kikat in på din blogg då och då eftersom vi själva har varit i Ukraina (Odessa och Yalta)och gärna vill åka tillbaka. Nu har jag en fråga till dig… Vi funderar på att åka till Kiev över jul och nyår. Undrar bara… är det väldigt stängt där då? Dvs har restauranger och butiker och sånt öppet eller stänger allt igen över helgen??
    /Helena, Stockholm

    • Kalle skriver:

      Nix – allt är öppet och Ukrainarna vet hur man firar. Dock firar de nyåret som huvudsaklig familjehögtid. Firade själv julafton i Kyiv i fjol, tänk på att Ukraina firar julafton i början av januari – ni kommer att vara ensamma om att söka julstämning, resten av folket är omedvetna om 24/12.

  11. Stefan till Ukraina skriver:

    Tack Stefan! Din blogg har betytt mycket för mig och min fru. Vi bor i Bryssel och en av oss har fått ett jobberbjudande i Kiev, Ukraina. Efter lite googlande kom vi kontakt med din blogg. Den har på ett mycket nära sätt givit oss en uppfattning om hur det är att bo i Kiev. Åtminstone en tillräcklig uppfattning tillsammans med två besök i Kiev för att nu ha tagit beslutet att flytta med familjen i oktober. Vi är fascinerade över din upptäckarglädje och det har varit spännande att följa dina resor i landet. Och lustigt nog så träffade vi några vänner i Sverige i somras som känner dig. De är ett par från Sundsvall(men bor inte där nu)där den ena har varit kollega med dig. Världen är bra liten ibland! Din blogg har inspirerat till att starta en blogg och börja blogga, kanske när vi kommer till Ukraina. Stort lycka till i Riga! Hälsningar, Stefan och Anna

  12. Gittan skriver:

    Hej Stefan!
    Hoppas du fortsätter med din blogg det är underhållande läsning och roligt med massor av bilder.
    Jag läser allt du skriver.

    Du kan väl maila till mej så jag får din adress. Jag har några ”resefrågor” jag vill ställa till dej.
    Min e-post är förnamn.efternamn@swipnet.se.
    Kram Gittan
    Kalmar

  13. Karin skriver:

    Har lite koll på dig 😉
    Fint att se hur du har det när vi inte träffas så ofta. Vill gärna fortsätta att läsa om vad du gör och har det i Riga!

    Klem fra K i Norge

  14. Elin skriver:

    Jag hittade hit för 10 minuters sedan. Googlade på ”bo i kiev” eftersom maken är tillfrågad om ett jobb där. Några frågor kanske kommer 🙂

  15. Kristina skriver:

    Hej Stefan,
    Klart du ska fortsätta! Det är jättespännande att läsa om dina äventyr – och dessutom kan bloggandet på sikt kanske vara en alternativ karriär när du tröttnat på bankeriet 😉

  16. Sven skriver:

    Googlade på ”ukrainsk jurist” eftersom min flickvän är från Ukraina och vi funderar på att hitta ett jobb åt henne i Sverige för att kunna bo ihop.

  17. yiv skriver:

    Great article. I’m dealing with many of these issues as well..

Lämna en kommentar