Restauranger i Kiev

Har nu varit här i sju månader och naturligtvis utforskat en del restauranger. Det finns mycket om detta fenomen som jag förundras över. Det är dock viktigt att säga att jag nästa alldrig har blivit besviken på maten, kvalitén på de restauranger jag varit på har genomgående varit mycket bra. Men det finns, som sagt, en del saker som jag inte riktigt förstår.

1. Marknadsföring. Eller kanske av avsaknaden av densamma. Jag har varit på restauranger där man går in på en bakgård, genom en ståldörr där det inte finns en enda skylt och ned i källaren. Och där öppnas en helt ny värd men vacker inredning, god mat (och meny på engelska) och trevlig stämning. Jag förstår att folk alltid kommer att hitta till bra ställen men total avsaknad av skyltning etc gör det inte lättare i alla fall.

2. Dolda i restaurangen. En kvarleva från gamla Sovjet är att man nästan alltid i restaurangerna har tunga gardiner så att folk inte kan se in (på dom som hade råd att gå på restaurang). Detta lever kvar med den effekten att man inte ser ut heller. Har varit på 12:e våningen på en restaurang som skulle haft en fantastisk utsikt, men tunga gardiner förhindrade det.

3. Menyer. Det är inte så ofta de finns på engelska. Har man tur så finns det bilder.

Men som sagt, jag har inte blivit besviken många ggr så om ni är i Kiev så ät på restaurang utanför hotellet – det är det värt. På hotellet tar dom ofta ganska mycket betalt.

2 Responses to Restauranger i Kiev

  1. Thomas skriver:

    Tjaba!

    Försök att vila levern ett par dar o försök få ordning på X nu 😉 Läste att den största låntagaren i X Ucraine, är Vd själv….I Svedala är ju detta helt förbjudet enligt ABL (utlåning till styrelse o ledning). Kan detta va sant? Det vore just snyggt om X Ucraine körde i diket och Vd försvinner med 2 miljarder kronor……?

    Mvh/Svåger Thomas

  2. Nisse71 skriver:

    Är det sant allt dom säger om damerna i Ukraina?
    Är dem så snygga, trevliga och tillgängliga som det påstås?

Lämna en kommentar